O nouă cercetare realizată de psihologi de la Universitatea din Bath, Marea Britanie, demonstrează efectele pozitive pe care studierea unui instrument muzical le are asupra capacităților cognitive, de la conducerea unei mașini și traversarea unui drum, până la găsirea unei persoane într-o mulțime sau privitul la televizor.
Mai mult de un sfert dintre adolescenți spun că au început să consume alcool de la 13 ani sau chiar de mai devreme, arată o cercetare amplă a Organizației Mondiale a Sănătății. Psihoterapeuta Alina Ciupercovici a explicat într-un interviu pentru Școala 9 care sunt cauzele pentru care un adolescent începe să bea și în ce măsură o petrecere cu mult alcool, așa cum sunt cele din Vama Veche din aceste zile, își poate lăsa amprenta pe termen lung.
Asociația Iele Sânziene le învață pe tinerele din comunitățile vulnerabile ce este menstruația, cum apare și cum se folosesc tampoanele și absorbantele. Într-o țară ca România în care 415.000 de adolescente se află în risc de sărăcie și excluziune socială, fetele care țin atelierele de educație menstruală și pentru pubertate trebuie să lupte, simultan, cu stigma în care este învăluită menstruația și cu miturile cu care aceasta vine la pachet. Și care chiar le-ar putea pune în pericol pe viitoarele femei.