Radu Mihai

Este student la masterul de Natural Language Processing din cadrul Facultății de Matematică și Informatică a Universității din București, dar drumul lui s-a intersectat de multe ori cu jurnalismul. A scris pentru Libertatea, Decât o Revistă și Rock Monsters Romania. În timpul liber cântă la chitară, ascultă muzică şi învață germană.

Alte articole

Clasă

Studiile pe care se bazează președintele Iohannis ca să țină școlile închise. Expert: „Ar trebui să lase copiii până în clasa a IV-a să meargă la școală“

de Florinela Iosip, Foto: Octav Ganea (Inquam Photos)

Analizele pe care se bazează președintele Klaus Iohannis pentru închiderea școlilor, solicitate de Școala9, expun o realitate mai complexă decât ceea ce a declarat șeful statului săptămâna trecută. Concret, studiile internaționale prezintă mai multe argumente pro deschiderii școlilor, decât împotrivă. Dar raportându-ne la contextul local - pentru a evita suprasolicitarea sistemului de sănătate - Răzvan Cherecheș, directorul departamentului de sănătate publică al Universității Babeș-Bolyai din Cluj Napoca, spune că în România ar fi bine ca unitățile de învățământ să fie deschise doar pentru preșcolari și elevii din ciclul primar.

09.11.2020
Clasă

Editorial. „Îmi daţi şi mie cinci?” Școala, negociată ca la piață

de Monica Halaszi și Horia Corcheș

Profesorii Monica Halaszi și Horia Corcheș vorbesc despre negocierea permanentă a notelor pe care o încearcă părinții mai ales către finalul anului școlar, când se încheie mediile. „Dați-i un șapte amărât să-i iasă media cinci, doar nu dați de la dumneavoastră…”, aud adesea. „Ce putem face? Să rezistăm. Să fim demni. Să evaluăm obiectiv. Să nu ne lăsăm impresionați nici de lacrimi, nici de prieteni, nici de superiori, nici de amenințări”, scriu cei doi în editorialul pentru Școala 9. 

06.07.2023
Clasă

Primul an cu locuri speciale la liceu pentru copiii cu autism, Sindrom Down sau alte dificultăți de învățare. Doar un sfert au fost ocupate

Florinela Iosip

Copiii cu cerințe educaționale speciale (CES) beneficiază pentru prima oară în acest an școlar de locuri speciale pentru înscrierea la liceu. Numai că dintre cele peste 2000 de locuri puse la dispoziție de inspectoratele școlare județene, doar un sfert au fost ocupate. Așa arată datele ONG-urilor care activează pentru drepturile copiilor cu autism, transmise către Școala 9 în contextul Zilei Internaționale a Autismului marcate astăzi, 2 aprilie. Locurile speciale reprezintă o măsură de combatere a discriminării copiilor cu CES, funcționând după același principiu ca locurile speciale pentru copiii romi.

02.04.2021